Albastrul, aerul şi fraierul

M-am hotărît să plec din ţară. Mă rog, doar în concediu. Că altminteri n-am de gînd. Aşa-s eu mai masochist din fire. Salam cu soia pînă la moarte. În plus, nici nu-mi plac colacii de pe cozile de cîine. Şi cum anul trecut mi-a ieşit pe nas de la atîta condus maşina prin Europa, am zis să iau de data asta un avion. Neapărat al unei companii româneşti. Că aşa suntem noi obişnuiţi de vremurile lu nea Nicu. Să ne întrajutorăm reciproc.

Aşa că, chit că plec în iulie, am dat năvală să-mi fac o rezervare de zbor. Să evit riscul dublării costurilor de vacanţă dacă o las pe ultimul moment. Nefiind un zbor prea lung nici nu am avut pretenţii. Iar opţiunea pentru o cursă low-cost mi s-a părut rezonabilă. Am intrat elegant, online, pe vola. Cel mai cel site de la noi, din moment ce sfîntul Google ţi-l serveşte primul în listă.

Intrat, căutat, comparat, bifat, plătit, ieşit. Vorba lor: “click. compară. zboară“. Fii vultur şi nu cioară – completam eu în gînd, mulţumit de asigurările lor că am găsit cel mai bun preţ pentru acest serviciu.

Şi poate că n-aş mai fi scris acum, dacă întîmplarea n-ar fi făcut să las deschisă în browser pagina cu lista zborurilor. Aia care, la deschiderea de a doua zi a PC-ului, şi-a făcut un refresh. Lăsîndu-mi în faţa ochilor un nou preţ al cursei pe care tocmai o achitasem cu vreo 12 ore în urmă. Cu posibilitate de rambursare doar după plata unei penalizări de 40 euro de persoană zburătoare. Poate că dacă era mai mare, n-ar fi fost nimic. Era pe undeva normal ca preţul să crească, pe măsura apropierii de data zborului. Sau cel puţin aşa înţelesesem că se întîmplă în zona asta de low-cost. Numai că preţul scăzuse. Undeva cu vreo 20% !?! Am crezut că e vreo greşeală dar nici vorbă de aşa ceva. “Cumpăraţi acum şi veţi avea cel mai bun preţ!

Am sunat la Vola pentru ceva lămuriri. Unde, bineînţeles, după 5 minute de asigurări telefonice că mesajul meu e foarte important pentru ei, mi s-a comunicat că asta e decizia companiei de zbor de a face un discount pe ziua respectivă. Ei n-au ce face în ce mă priveşte. Ei sunt doar nişte simpli organizatori ai loteriei pentru fraieri. Mi-au luat banii şi cel mult îmi pot face cu mîna la decolare.

Ieri, privind din nou la prima oră pe pagina cu zboruri, preţul cursei era doar cu 10% mai mic decît cel plătit de mine. Iar peste cîteva ore crescuse din nou la 15%. La celelalte companii similare, nicio fluctuaţie (cel puţin în astea 3 zile). La BlueAir e pur şi simplu loterie. Doar la ei. Preţurile variază clar, vorba aia, funcţie de impactul razelor de lună asupra galoşilor de gumă.

Am încercat să iau legătura cu minunata companie BlueAir. Cea care se ţine de ţukahare comerciale pe banii clienţilor. Am zis s-o fac întîi în scris. Numai că, la completarea formularului de  pe site cu motivul meu de gîlceavă, mi se recomandă să iau legătura telefonic cu un operator. Aşa că am sunat. Şi aici am stat vreo 7 minute în care cineva mai că se jura pe mamă că-i interesează ce-am eu de spus. Apoi, după ce-mi ascultă povestea mea tristă, vocea feminină de la celălalt capăt îmi spune că acel număr e doar pentru comenzi telefonice de noi bilete. Pentru relaţii, sunaţi la numărul următor: 090376….

  • – Ce rahat de număr e ăsta? – întreb eu deja nervos(formulat totuşi în termeni diplomatici)
  • E unul pentru problemele clienţilor care solicită lămuriri şi e cu tarif special: 0,62 eur/min

Fac rapid un calcul mental: cu minim 5 minute de robot, plus alte 2-3 cu povestea mea tristă şi încă pe-atît cu “staţi să verific” şi mai mult ca sigura explicaţie cu “asta e, ce bine-mi pare că ai luat ţeapă“, cea mai bună soluţie e să renunţ la varianta telefonică.

Am trimis totuşi şi un mesaj scris, aşteptînd acum implacabilul: “Ştiţi, nu se poate, politica companiei. Şi vă mulţumim că ne-aţi ales!

Valoric, nu e vorba de o sumă importantă. Sigur nu-mi anulez vacanţa şi nici nu-mi declar falimentul personal pe acest motiv. E doar vorba de un principiu. Şi de modul în care o companie românească înţelege să-şi trateze clienţii. Făcînd parcă orice pentru a-i face să se simtă păcăliţi. Doar de dragul unei ciupeli meschine. Mirîndu-se apoi prosteşte că lumea începe să-i prefere pe alţii.

Privindu-le acum şi sloganul, pare bine ales. Lipseşte doar o faţă care-ţi face cu ochiul. Alţi inteligenţi care rezolvă româneşte chestii. Deşi li s-ar potrivi mănuşă cel al altora. Ăla cu: “Doar cerul e mai sus decît noi!” La şmechereală.

 

blueair

Facebook Comments

10 Comments

  1. fata veselă

    Mişto că îţi mulţumeşte, este? Adică mulţumim că te fraierim. Mă rog, pe zile. 😀

    Reply
    1. krantz (Post author)

      Daa, nişte finuţi. Sper acum să nu mă dea jos în timpul zborului. Pe model: ia-ţi banii înapoi şi du-te!

      Reply
  2. Dede Cati

    Ai mare grija si la declararea nr-ului de kg, si la specificarea bagaje de mana , de cala. Sotul a patit-o cu ei . Si in aeroport a platit 40 de euro, penalizare pentru bagaj.Totdeauna gasesc o metoda sa te faca sa mai dai cate-un telefon :))))

    Reply
    1. krantz (Post author)

      Nici mort nu sun la numărul ăla.

      Reply
  3. Renata Carageani

    Io din povestea asta am reținut esențialul: ăla care a născocit zicala nu lăsa pe mâine ce poți face azi, ăla e adevăratul hoțoman. Și cu ălălalt, Murphy, șmecheru lu pește: Zâmbește, mâine va fi mai rău!

    Reply
    1. krantz (Post author)

      Ce mă enervează acum e că în cazul meu, “mîine” era mai bine. Cu 20%.

      Reply
  4. racoltapetru6

    Nu te mai uita pe pagina aia, că îți face rău. De fiecare dată.

    Reply
    1. krantz (Post author)

      Am închis-o! M-oi mai uita la anul. Poate…

      Reply
  5. scanflo

    Am vazut odata un material la stiri despre pretul biletelor de avion.
    Nici doctor in matematica nu intelegeai ceva, Era cu algoritmi ,multimi,,,foarte complicat oricum si da, e ca la loterie.
    Data viitoare foloseste momondo.

    Reply
    1. krantz (Post author)

      Noroc că zbor rar. N-am mai făcut-o de vreo 8 ani. De reţinut sfatul. Mulţam.

      Reply

Nu că zic da' vreau să spun că

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: