Guerrilla Marketing

O lume întreagă şi-a ţinut respiraţia 3 zile până când s-a făcut “dreptate”. Acum putem răsufla uşuraţi. 12 morţi au fost răzbunaţi prin omorârea altor 7. O fi bine, o fi rău? O fi suficient raportul ăsta? Unii ar zice că da, alţii că nu.

Oricum ar fi, ne putem acum întoarce liniştiţi la ale noastre. La cele zilnice. La cele în care, zeci de crime, la fel de odioase ca cea de la Paris, trec pe lângă noi fără să le dăm importanţă. Pentru că nu contează, şi n-au valoare de simbol. Nu ştiu să “se vândă” iar Facebook-ul le bagă direct în Spam. Acum, reacţionăm doar la simboluri. Doar la ceea ce presa consideră că merită să ajungă breaking news şi ne poate da şi nouă, individual, şansa unui moment de minicelebritate pe reţelele de socializare, dacă ne înregimentăm în curent.

12 morţi francezi pe un stadion, într-o încăierare generală la un meci Franţa – Orice ţară musulmană, n-ar fi avut acelaşi impact. Nu erau jurnalişti. Nu contau decât pentru rude. Nu era nimeni “Je suis…”. N-avea rost. Iar ştirea apărea doar în jurnalele de sport, cu imagini “care vă pot afecta emoţional”. În acest caz erau condamnate forţele de ordine, organizatorii, poliţia, jandarmeria. Acum cine e condamnat? Doar acţiunea în sine e condamnabilă. Şi atât.

Sute de morţi zilnic în Iraq, Siria, Mexic, Somalia, Etiopia, Bangladesh şi în orice alt colţ de lume, care mor degeaba în atentate sau pur şi simplu de foame sau de sărăcie, nu ne mişcă nici cât moartea unui gândac strivit sub papuc. Nu ştiu să moară spectaculos. Nu sunt demni de Like-ul nostru.

În faţa legii, orice crimă e o crimă. Şi e la fel de condamnabilă, fără grad de comparaţie. Notele pentru “impresia artistică” le dau acum doar televiziunile şi presa. Cea de la Paris, deşi nu se ridică la nivelul “superproducţiei” hollywood-iene de la 9/11, e plină de “sclipici” şi “strălucire”. E doar oraşul luminilor, nu? Celelalte sunt acoperite doar de praful istoriei.

Mi-e teamă că marketingul agresiv ne face să confundăm şi de această dată marfa cu ambalajul. Mâine toată lumea merge la marş. The show must go on

Nu că zic da' vreau să spun că

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.