Şoc! Atît de ieftin că rămîi prost!

Privind bovin la mai toate reclamele ce ne pocnesc în freză zilnic la TV, ai zice că cea mai mişto meserie din ţara asta e aia de copywritter. Sau postul călduţ de marketing manager din cadrul oricărei companii din retail. Asta fiindcă laitmotivul oricărei campanii e acelaşi: “Vindem ieftin preţurile mici. Acum. Nu mai sta pe gînduri ca un rahat pe scînduri! Vino la noi şi ţi le dăm aproape gratis!

Nimic nu vezi diferit la vreunul. O sclipire, o chestie deosebită. Ceva care să te facă să crezi că oamenii ăia chiar au talent. Şi sunt în stare şi de altceva în afară de Black Friday în fiecare zi. Că uite, cu priceperea noastră ne-am căcat şi în conceptul ăsta adus de afară. Şi fiindcă ne şi pricepem, noi i-am pus moţul.

Nu mai contează că totul a devenit o vrăjeală ieftină, învîrtită în cerc la infinit. O mestecăm întruna, ca pe-o Gumela de pe timpul lu nea Nicu, pe care o lăsam pe noptieră şi-o luam iar a doua zi, tare şi fără gust. Şi toţi parcă preferă să fie şoarecii ăia tembeli care dau o viaţă la rotiţa din cuşcă, crezînd că, într-o zi, norocul le va surîde şi chiar vor ajunge undeva.

Nici plătitorii cu bugetele de publicitate nu-s mai breji. Că şi ei sunt din acelaşi film absurd. Că doar ei fac alegerea finală a campaniei şi stabilesc mesajul. Vezi la vreunul vreo umbră de vrut altceva? Nuuu tati! Ce, sunt nebun să încerc? Nouă ne place aceeaşi placă pusă zi de zi, pentru clienţii noştri tîmpiţi, pe care dealtfel îi respectăm şi îi aşteptăm cu preţurile noastre indecente, scăzute la maxim. Nu contează că le-am ţinut pînă acum sus, ca nesimţiţii şi acum le dăm cu 70% mai puţin. Care a fost fraier şi a pus botu, asta e. Ţacă! Ideea e să avem motiv pentru campania noastră inteligentă cu preţurile mici, pentru care ne-am dat chiar şi chiloţii jos, cum se zice în branşă.

Mîine poimîne se fac 3 luni de la pitch-ul ăla jenant de la Carrefour. A mai auzit cineva de vreun rezultat? S-a schimbat ceva? Canci! La TV sunt aceiaşi actori care se iau la bătaie şi fac tumbe. Mai rămîne să se împuşte cu gloanţe adevărate, în direct şi cred că le-au făcut pe toate.

Aş vrea şi eu să văd unul mai curajos care încearcă să scoată capul din ciorba asta de lături reîncălzite. Să facă ceva care să pună lumea în cur. Şi de-acolo, de jos, ştergîndu-şi mucii, să înceapă să se gîndească cu adevărat la produsele tale. Nu neapărat că vinzi cel mai ieftin acelaşi rahat ca alţi 1000. Ci că meriţi să te aleagă pe tine pentru că eşti altfel.

Via

Srusa foto

6 Comments

  1. racoltapetru6

    Și totuși… mai vedem câte o reclamă care ne unge la suflet, ca o floare într-un deșert.

    Reply
    1. krantz (Post author)

      Nu zic nu. Dar aici vorbeam doar de cele de la marile supermarketuri sau cele de electronice.

      Reply
  2. calinakimu

    Explicaţia este banal de simplă…Politicienii, biserica, adică cei mai mari manipulatori procedează la fel. Nu se mai străduie să ne mintă frumos, spectaculos, cu graţie. Şi pe drept cuvânt…De ce ar face-o ?! Ce, avem de ales?! Poliricienii î-şi măresc profiturile la vedere, cu toate ca fură ca-n codru, cu toate că ei ştiu că noi ştim…Biserica plimbă moaştele adormiţilor, prntru adormiţi, de la o mânăstire la alta şi boborul se calcă în picioare să le pupe…
    Să fim serioşi, atâta merităm…atâta ni se dă, doar suntem proşti…ORICUM.

    Reply
    1. krantz (Post author)

      Cere şi ţi se va va! Dar contează şi cum ceri…

      Reply
      1. calinakimu

        Contează pentru CINE(?!)… contează

        Reply
  3. Pingback: Fabrica de lacrimi - Krantz blog

Nu că zic da' vreau să spun că

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.